Sidebar Ads

Arguvan Haber

ARGUVAN TARLACIK KÖYÜ İLKOKULU



                                              TARLACIK KÖYÜ İLKOKULU 

        Tarlacık köyü Eğitim öğretim sorununu çözmek için köy halkı tarafından imece usulü ile tek sınıflı kerpiç bir bina (okul) yaparak 1967-1968 öğretim yılına kadar çözmüşlerdir.
          Zamanla köy nüfusunun artması , okul çağına gelen öğrencilerin tek sınıflı okulda sağlıklı eğitim görmesi olanağı kalmadı.  Bu gerçeği gören köy halkı  gerekli yasal yolları takip ederek  Devletin köye bir ilkokul ve 2 lojman yapması kararını aldırabildi.
         Köy tüzel kişiliğine ait bulunan  205 parsel  4600 metre kare arsayı ilkokula bağışlayarak Devlet tarafından 2. sınıf, 1 Müdür odası ve 1 beslenme odası ile birlikte görev yapacak öğretmenlerin ikamet edebilmesi için 2 de lojman yapmıştır. 1967-1968 eğitim ve öğretim yılında hizmete açılan okul  2000 li yıllara kadar köyümüze hizmet verdi.  Köyde eğitim öğretim çağına gelen öğrenci mevcudunun azalması nedeni ile  okul kapatılarak taşımalı eğitim sistemine geçildi.
         Okulun kapatılması ile bir süre kaderine terk edilen okul binası daha sonra köy halkı tarafında gerekli tamiratlar yapılarak şimdi köy odası (düğün, nişan, cenaze, taziye evi gibi) olarak hizmet vermektedir.
                                                               İsmail AKBABA

Yorum Gönder

0 Yorumlar